Alla inlägg den 7 september 2009

Av Victor och André - 7 september 2009 13:00

SVT la förra veckan ut en artikel om att EU inte kommer att fördöma Aftonbladets nyhet om israelisk organstöld i Gaza. Både jag och Victor, kanske främst jag har kritiserat Aftonbladet för att de är en modetidning med lite roliga texter mellan reklamuppslagen men här står i alla fall jag stadigt bakom dom. De förmedlade en nyhet om hur uppfattningen av israelerna är i Gaza och de fick en chans att framföra vad de ansåg om israelerna. De skrev tydligt i texten att de inte hade några faktiska bevis på att organ faktiskt blev stulna och därmed anser jag att de inte kan ses skyldiga för förtal eller liknande. Jag kan inte heller förstå vad den italienske utrikesministern ska lägga sin näsa i blöt i andra länders affärer, speciellt när de inte verkar kunna sköta sitt eget land. De har en gubbsjuk premiärminister och halva landet är laglöst. Nej tacka tryckfriheten att vi kan få ha orädda redaktörer som vågar trycka sina nyheter och veta att Sverige, både folk och stat, står bakom!


Ps. Texten hittar ni på http://svt.se/2.22577/1.1672833/aftonbladet_blir_ingen_eu-fraga?lid=is_search549588&lpos=76&queryArt549588=EU&sortOrder549588=0&doneSearch=true&sd=22634&from=siteSearch&pageArt549588=7 Ds.


//André

Ovido - Quiz & Flashcards